First days Mexico - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Jeroen Boerma - WaarBenJij.nu First days Mexico - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Jeroen Boerma - WaarBenJij.nu

First days Mexico

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

23 Januari 2015 | Mexico, Valladolid

First days / 14-01-2015 - 20-01-2015
Nauwelijks bijgekomen van alle nieuwe indrukken hierbij een glimp van mijn eerste dagen. Afgelopen woensdag ben ik geland op Cancun airport waar de bus naar Playa del Carmen eenvoudig te vinden was. Na een ritje van max 1,5 uur waarin ik meermaals in slaap ben gedommeld, aangekomen in Playa del Carmen. Massa. Sta ik dan met mijn backpack net voor het eerst op me rug gehezen tussen alle toeristen en bijbehorende souvenirwinkeltjes. Redelijk eenvoudig het hostel gevonden waarna mijn jetlag kon beginnen.

2,5 dag in Playa del Carmen heeft me precies 1 strandbezoek, een fruitjuice en 2 heerlijke Mexicaanse maaltijden opgeleverd. Daarnaast een aantal leuke mensen ontmoet en een heleboel tips en adviezen gekregen voor mooie plekken. Verder vooral veel gerust en bijgekomen van alle nieuwe dingen, het hostel was hier perfect voor ingericht. Overal banken, stoelen en hangmatten. Verder niet veel gezien van Playa del Carmen maar wat ik er over hoor heb ik ook niet veel gemist.

Zaterdag vertrokken uit hostel Playa en door naar Tulum. Iedereen die ik er over spreek is dol enthousiast over het stadje. De rit er naar toe is een uurtje met een luxe tourbus en terwijl we door de buitenwijken(?) van Tulum rijden begin ik me af te vragen waar ik terecht ga komen. Eenmaal door het busstation blijken deze zorgen om niks te zijn en kom ik terecht in de mainstreet met overal leuke winkels en eettentjes. Na 15 minuten lopen en met het zweet op me rug, aangekomen bij het hostel op aanwijzen van een super vriendelijke dame. Ik had mijn telefoon nog niet ready om maps te bekijken of ze vroeg al of ze me kon helpen. Heerlijk. Bij aankomst bleek het hostel bijna een tegenpool van de vorige stay. Waar het eerste hostel vooral party ademd is dat hier rust. Prima plekje voor de komende dagen. Er staan een aantal mooie plekken op de planning dus ben benieuwd wat Tulum me gaat brengen.

Zondag op de fiets naar de Maya ruïnes in Tulum geweest met mijn "roomie" Peter (USA, Minnesota). Erg mooi om te zien en rond te wandelen tussen de overblijfselen van oude Maya gebouwen. Daarna met de fiets een rustig stuk strand opgezocht en lekker gezwommen. Heerlijk helder en warm water met een fantastisch strand. Na nog een stuk over het strand gelopen te hebben doorgefietst naar het strand dorpje Tulum en in een van de beach restaurantjes nog een biertje gedronken voordat we teruggingen naar het hostel.

Maandag naar de Gran Cenote geweest op de fiets met Peter. Cenotes zijn openingen naar de rivieren die onder de grond stromen. In Yucatan zijn 700 openingen naar dit ondergrondse stelsel. Daarna lekker in en rond het hostel en stadje gehangen waarna ik savonds een heerlijke quesadilla en sopa gescoord heb. De Mexicaanse keuken heb ik geen moment aan hoeven te wennen haha.

Nu in de bus naar Valladolid dat ik als uitvalbasis voor een trip naar Chichen Itza wil gebruiken. Ik hoor gemengde verhalen over deze toeristische attractie maar wil het toch met eigen ogen even zien. De rest van mijn trip begint ook aardig vorm te krijgen, al twijfel ik nog of ik Caye Caulker moet meepakken of dat ik al eerder door ga naar Guatemala. Voorlopig eerst lekker genieten van Valladolid!

  • 23 Januari 2015 - 23:01

    Roel:

    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Kijk uit naar je volgende verslag. Geniet! Lfs je vader

  • 24 Januari 2015 - 10:29

    Danny Kortekaas:

    Gaaaassst! Vet man! Krijg helemaal de reiskriebels als ik dit allemaal lees. Veel plezier nog man! Kijk uit naar de rest van je verhalen!

  • 26 Januari 2015 - 12:28

    Els:

    Wat klinkt dat allemaal goed en wat ga je snel! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Leuk je te volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Valladolid

Jeroen

Een glimp van het prachtige Midden-Amerika.

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 10148
Totaal aantal bezoekers 9141

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 23 April 2015

Central-America

Landen bezocht: